Weboldalunk süti (cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat az Ön gépén tárolja a rendszer. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük olvassa el adatvédelmi nyilatkozatunkat.

Újra igénybe vehetik a sportolók a közösségi tereken található fitnesz és kondi parkokat

A Kormány 170/2020. (IV. 30.) Korm. rendelet értelmében Magyarország egész területén a sportegyesület által szervezett, valamint az amatőr sport, a szabadidős sport és a tömegsport célú edzésen való részvétel megengedett akkor is, ha a kijárási korlátozásról szóló kormányrendelet, illetve a védelmi intézkedésekről szóló kormányrendelet eltérően rendelkezik.

Azonban a jelenlegi helyzetben ajánlott a nagyobb odafigyelés a különböző sporttevékenységek gyakorlása közben is a személyi higiénia betartására, kiemelten a közterületen lévő közösségi sportparkok területén.

Közösségi sportparkok

Jelenleg 17 olyan közösségi sportpark, sporttér található a II. kerületben, ahol kulturált környezetben lehet sportolni. A kerület közösségi sport oldala megmutatja hol vannak ezek a sportparkok, és milyen sportok űzhetők ott.
https://www.freesportparks.hu/ii-kerulet-budapest

A parkok népszerűek, kiemelten a saját testsúlyos edzésre kialakított kondiparkok, és a fitneszparkok.

Mivel ezek a sportparkok közösségi terek, így kiemelten fontos, hogy betartsuk azokat a higiéniai szabályokat, amivel megóvhatjuk magunk és mások egészségét.

Mindig ügyeljünk a parkok, eszközök, a pályák tisztaságára, és a jelenlegi helyzetben fokozottan figyeljünk a higiéniára, hogy legközelebb is vidáman menjünk oda sportolni!

Higiéniai tanácsok közösségi sportterek használatához

A kültéri közösségi sporttereknél is fontos szempont a higiéniára való odafigyelés, akár csak életünk más területein. A kültéri sportparkok biztonságos és helyes használata, a tisztaság fenntartása mellett, mindannyiunk közös érdeke és felelőssége az alapvető higiéniai szabályok betartása is.

A kedvező adottságok miatt a kültéri sportparkokat, eszközöket egyre többen használják, viszont a kültéri eszközöket sokkal ritkábban tisztítják, fertőtlenítik. Ezért különösen FONTOS, hogy betartsuk, figyelembe vegyük az alábbi egyszerű higiéniai szabályokat, tanácsokat a szabadtéri közösségi sporttereken, mert az egyén hozzájárulása a közösségi érdekhez ilyen helyzetben rendkívül fontos.

Általános szabály, hogy sportolás után, mielőtt mást csinálnál a kezeddel (pl. eszel valamit) mindig moss kezet, vagy használj kézfertőtlenítő gélt, folyadékot!

Az alapos kézmosás szabályai:

  • előbb vízzel öblítsd le a kezed
  • szappanozd be a kezed és a csuklód is
  • dörzsöld át rendesen a tenyered, az ujjaid és az ujjak közét is, valamint a körmeidet a markodban
  • hasonlóképpen szappannal dörzsöld át a kézfejedet is
  • a végén alaposan öblítsd le tiszta vízzel
  • a kézmosás tartson legalább fél percig

A vírusfertőzés elkerülése érdekében csak ép kézbőrrel kezdjetek el edzeni, és alkoholos kézfertőtlenítő használata esetén fokozottan figyelni kell a kezünk hidratálására (krémezésre) mivel az alkoholos fertőtlenítés kiszárítja a kezet, ami a bőr berepedését okozhatja, ez pedig fokozott fertőzésveszélyhez vezethet.

Sokszor önkéntelenül vagy reflexből is az arcunkhoz nyúlunk, ha pl. hirtelen viszketést érzünk, lecsurog egy izzadságcsepp a homlokunkról, stb.. A szánk, szemünk, orrunk nyálkahártyái fokozottan ki van téve fertőzéseknek, hiszen onnan könnyen bejuthatnak a kórokozók szervezetünkbe.

Kerüljük az arcunk érintését, vigyünk magunkkal zsebkendőt, arctörlőt, és azt használjuk az arcunk érintéséhez. Egy kisméretű törülköző használata javasolt, hogy abban töröljünk kezet, arcot, amikor szükséges, mert nedves, izzadt.
Szabadtéren is van, hogy tüsszentenünk kell, ott is tartsuk be az alapvető higiéniai szabályokat. Ne a tenyerünkbe! Ha nem tudunk a tüsszentés utána egyből kezet mosni, akkor lehetőleg zsebkendőbe vagy pl. a könyökhajlatunkba tüsszentsünk úgy, hogy közben elfordulunk az emberektől, és eszközöktől, hogy ne azokra landoljanak a “cseppek”. Ha hirtelen nem tudunk semmit a szánk elé tartani, akkor inkább a föld irányába tüsszentsünk!

Kerüljük a kézfogást, pacsizást!

Sportolás közben megizzadunk, különböző eszközöket fogunk meg és ilyenkor tanácsos a kezünkre rátapadt szennyeződést nem “átadni” sporttársainknak. Természetesen a csapat sportoknál (pl. foci, kosárlabda, stb.) néha elkerülhetetlen, hogy megérintsük a másikat.
A sportparkokban a “védtelen” kezünket használjuk a legtöbbet.
Az eszközöket, gépeket közvetlenül a kezeinkkel fogjuk meg, de pl. nyitjuk-zárjuk a kosárlabdapálya kapuját, vagy éppen megfogjuk a focikaput, és így tovább.

A kesztyűhasználat kiemelten fontos a fitneszparkok, kondiparkok, erdei tornapályák, parkour parkok esetében, mert itt sok ember által megfogott eszközöket, kapaszkodókat kell használnunk!

A vírus terjedését nagyban csökkenthetjük, ha minél kevesebbet érintkezünk olyan felületekkel, tárgyakkal, amit számtalan más ember is megfoghat, használhat, kiváltképp, ha ezek az eszközök nincsenek rendszeresen fertőtlenítve.

A kesztyűhasználat (teljes ujjas edzőkesztyű) a legjobb védekezés a fitneszparkban, kondiparkban sportoláshoz, és nem csak higeniai okokból hasznos és praktikus a kesztyűhasználat.

Ha a legalaposabb akarsz lenni, akkor vigyél magaddal fertőtlenítőt, törlőt, amivel le tudod törölni az adott eszközt használat előtt és akár utána is.

Távolságtartás

Eddigi ismereteink alapján a vírus csepfertőzés útján terjed, vagyis az általunk kilégzett, kilehelt, kifújt, “kibeszélt”, kiköhögött levegővel kijutó váladékcseppekkel, amit a másik fél nem megfelelő távolságból így könnyen belélegezhet, vagy a testfelületével érintkezve bejuttathat pl. a szájába, ha nem figyel oda a higiéniára.

Tartsuk a kellő 1,5-2 méter távolságot!

A testedző parkoknál fontos, hogy ne legyen minden eszköz foglalt, legyen lehetőség kényelmesen, távolság megtartásával egymás között eszközöket váltani.
Figyeljünk arra, hogy amíg a másik használ egy eszközt, addig mi ne álljunk oda a közvetlen közelébe, elég ha ott vagyunk tőle pár méterre (min 1,5-2 m) és érzékelni fogja úgyis, hogy várnak rá. Pihenés közben pedig mi álljunk hátrébb pár méterrel és akkor a másik is nyugodtan tudja csinálni a gyakorlatát.

Ajánlott, hogy legalább eggyel kevesebb fő tartózkodjon a parkban, mint az eszközállomások száma. Ha azt látod túl sokan vannak egy eszköznél és nem lehet megtartani a pár méteres távolságot sem, akkor inkább később menj vissza, amikor már kellő hely lesz a jelenlévőknek.
Ha várakozik más is edzeni, sportolni, játszani, legyünk tekintettel a másikra, tartsunk rövidebb edzést, mérkőzést, hogy más is kapjon lehetőséget, vagy olyan időpontot válasszunk, amikor kevesebb a látogató.
A parkok megközelítésekor és annak elhagyásakor is ügyeljünk arra, hogy egymást kikerülve tegyük azt, megtartva a minimum 2 métert.

Kerüljük a sportsérüléseket!

Lehetőleg olyan mozgás formát válasszunk, amit korábban is csináltunk, magabiztosak vagyunk benne vagy kellő biztonsággal tudjuk azt végezni, hogy elkerüljük az olyan sérüléseket, ami orvosi beavatkozást igényelhet. Most ne kockáztassuk feleslegesen az épségünket, ezzel is támogatva az egészségügyi szektort a vírus elleni kűzdelemben.

A rendszeres sportolás erősíti az immunredszert, de egy intenzív edzés átmenetileg gyengíti is azt, így egy kiadós edzés utáni órában legyél óvatosabb, öltözz melegen, moss rendesen kezet, pótolj folyadékot, kalóriát, és pihend ki a terhelést.

Természetesen, ha olyan tüneteteket észlelsz magadon, ami fertőző betegség előjele is lehet (pl. láz, köhögés, stb), akkor fordulj orvoshoz és a mielőbbi gyógyulásod segítsd otthoni pihenéssel és ezalatt kerülj mindenféle közösséggel való érintkezést, beleértve a közösségi sporttereket is.

A sportparkot, az eszközöket mindenki kizárólag saját felelősségére használhatja!

Ha meghibásodást, rongálást észlel, akkor jelentse az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címen, hogy mielőbb kijavítsák a felmerült hibát.

 

 

Rólunk

A II. kerületi Képviselő-testület az önkormányzati sportfeladatok ellátására Feladatellátási szerződést kötött 2015. április 1.-től, a II. Kerületi Sport és Szabadidősport Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot bízta meg a kerületi sportszakmai feladatok ellátásával.

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre és értesüljön elsők között aktuális híreinkről, eseményeinkről!

Kapcsolat

Telefon: (06 1) 336-1138,
E-mail: info@masodikkeruletsport.hu
Központi iroda: 1024 Budapest, Keleti Károly utca 37.

Facebook oldalunk


Képekben